Cuma, Mayıs 26, 2006

İnce ruhlu deneysel rap: Subtle


Yeni beyaz ceketlerimiz.
Her taraf rap ve hiphop kaynarken hiç bundan bahsetmek istemiyorum ama bu dünyanın en şirin sakin ince ruhlu deneysel rap grubundan bahsetmek zorundayım. cLOUDDEADe kadar bu müziğin diğer yüzünü görmemiştim sanırım, ya da görmek istememiştim ama resmen sonsuz bir kuyu olduğunu farkettim. Her türe girip çıkıp altüst edip ve bi de üstüne çook popüler olabiliyor. Rapin her yere burnunu sokması oldukça rahatsız edici olsa da Subtle'ın geldiği nokta beni o kadar tatmin etti ki anlatamam. Ama gerçekten anlatamam çünkü korkunç farklı yerlere gidebiliyolar ve durmadan değişiyolar. Hem de rahatsız etmeden ve harika fikirlerle oluşturulmuş bir kompozisyon içinde. (İlk kayıtları Earthsick'te ambient başlayıp rocka dönüştüklerine, sonunda da free jazze bağladıklarına bizzat şahit oldum, gerçi Earthsick sonraki albüme kıyasla biraz daha dengesiz.) Jazzy looplar, cızırtılar klikler, sonsuz enstrüman, orkestrasyon, canlı davul harika kulak doldurucu bir müzik yaratıyor ve bunun yanında sakin kalabiliyolar. Bu çokseslilik içinde de Doseone'ın (cLOUDDEAD) vokalleri durmaksızın devam ediyor ve sonsuz dönüşüme katılıyor tabii ki. Onlara hiphop demek garip geliyor bana, ama heralde parçalarda sabit kalan tek şey vokaller. Bu arada şaşırtıcı şekilde müziklerinin gerçekten duygusal olduğunu düşünüyorum, biraz şarkı sözlerinden belki ama sanmıyorum genel olarak öyle bir hissiyatı var.
Subtle, altı kişi; üç keyboard, üç sampler, bir davul,bir elektronik davul ve bir elektro-çelloyla Oaklandde 2001den beri ev kaydı yapıyor ve 2004te A New White yayınlıyor. Şu sıralar da Amerikayı turlarken her geçen gün isimlerini daha da duyuruyorlar, hatta baya ortamlara girmişler de yeni bir CD/DVD koleksiyonu çıkarmışlar hem de "featuring Mike Patton, Beck, Console, Hrvatski, Fog, and Ms. John Soda"!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder